keskiviikko 18. huhtikuuta 2012

On siis kevät...


S: Vitsit miten mahtava ilma ulkona - ja mä palelen sisätiloissa! En tiedä olenko tulossa kipeäksi vai mikä mulla on, mutta tuntuu että palelen nykyään koko ajan kun oon kotona. Samoin oon ihan hirmuisen väsynyt tai omistan ainakin todella hyvät unenlahjat. Tänäänkin heräsin jo paljon ennen kuin herätyskello soitti, mutta kun kello sitten lopulta soi, painoin sen sammuksiin ja ajattelin makoilla vielä hetken aikaa. Tuloksena se, että heräsin kaksi tuntia myöhemmin täydestä unesta ja totesin, että olisi varmaan korkea aika kömpiä ylös sängystä. Mun oli tarkoitus lähteä yliopistolle lukemaan tenttiin, mutta päätinkin jäädä kotiin lukemaan. Joskos sitten huomenissa oikeasti nousisi ajoissa ja saisi itseään sen verran niskasta kiinni että lähtisi johonkin täältä neljän seinän sisältä. Mulla ei selkeästi ole mitään itsekuria silloin, kun ei ole ihan pakko tehdä jotain. Taisiis sain mä tänäänkin ihan hyvin luettua, ei siinä mitään, mutta ku olin tosiaan suunnitellut tekeväni kymmenen muutakin juttua tänään kuin lukevani. Huihai, enpäs sitten tehnyt.


Ulkona tosiaan paistaa aurinko ihan täydeltä terältä, vaikka aamulla maassa oli lunta (!!!) ja taivas oli aivan musta. Mun pihalla on täysi kevät jo menossa, sillä olen istuttanut joka syksy tuohon mun pienelle nurmikaistaleelle crocuksia ja nyt ne kukkii aivan mahtavan näköisinä. Joka kerta kun olen ollut noissa istutushommissa, olen kironnut itseäni alimpaan maanrakoon, että miksi mä ostan tämmöisiä pirun sipuleita omaksi vaivakseni, mutta joka kevät tulee niin hyvälle mielelle kun ensimmäiset kukat alkaa kukkia. Jotain väriä tähän vielä aika harmaan-ruskeaan maisemaan. Terassilla taas kukkii vuorostaan lauma narsisseja, jotka sain synttärilahjaksi. Mulla on tänä keväänä menossa joku hullaantuminen keltaiseen ja nuo narsissit on muuten ihan täydellisen keltaisia. Tahtoisin juuri noitten värisen mekon ja itseasiassa tossa eräs päivä sellaista netistä kuolailinkin. Vitsit, tahtoo ostoksille!


Mistä tulikin mieleeni, että joku on saattanut ihmetellä mihin Ella on kadonnut. Edelleen on hengissä, ei hätää. Ollaan itseasiassa (toivottavasti) huomenissa menossa yhdessä kaupungille viettämään pitkästä aikaa ihan kahdenkeskistä tyttöjen aikaa, mitä ainakin mulla on ollut ihan hirmuinen ikävä. Ollaan toki nähty töissä ja muutaman kerran oltu viihteellä yhdessä isommassa porukassa, mutta eipä se oo sama asia. Ellalla on tosiaan pitänyt kiirettä koulunsa puolesta sen verran, ettei ole tänne kirjoittelemaan ehtinyt, mutta varmasti palailee jossain vaiheessa paremmalla ajalla ja inspiraatiolla. Me ollaan tätä blogia aloittaessamme jo sovittu, ettei kirjoittamisesta oteta liikaa painetta, vaan kirjoitetaan silloin kun ehditään ja siltä tuntuu. Tän on kuitenkin tarkoitus olla hauskaa, ei mitään hampaat irvessä väkisin väännettyä hommaa :)


Mutta nyt allekirjoittanut palailee hetkeksi tenttikirjan pariin ja lähtee sitten pitkälle lenkille ja nauttimaan tuosta ihanasta ilmasta. Palaillaan!

4 kommenttia:

  1. Ihania kuvia! Aamulla meinas itku tulla kun katto ikkunasta pihalle - taivas täynnä lunta. Nyt on onnes ihananana auringonpaiste.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, myös täällä oli aamulla lunta ja allekirjoittanut kun totesi tämän, niin painelin samantien takaisin sänkyyn. Onneksi kun heräsin uudelleen, niin se hirvitys oli jo sulannut pois!

      Mä en ymmärrä kun luvattiin että on lämmin kevät ja viime vappuna mulla oli päällä toppi ja nahkatakki eikä nyt kyllä tulisi vielä mieleenkään kulkea pelkässä topissa. Toki vappuun on vielä hetki aikaa, mut silti meinaa epätoivo iskeä :S

      Poista
  2. voi miten ihania kevätkuvia! täälläpäin satoi aamulla lunta, se ei ollut yhtään kivaa :D saisi kesä jo alkaa tulla!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :) Tosiaan täälläkin tuli aamulla hiukan lunta, mutta onneksi suli hetkessä pois. Itsekin odottelen jo kovasti sitä, että aurinko lämmittäisi hiukan enemmän ja uskaltaisi raahata talvivaatteet varastoon :)

      Poista