torstai 9. helmikuuta 2012

Boohoo

weheartit.com
S: Lupasin kirjoitella teille kokemuksia Boohoo.com nettikaupasta heti kun tilaukseni olisi saapunut. Pakettini toimitettiin turvallisesti perille jo parisen päivää sitten (okei, no todellisuudessa tästä taitaa olla jo lähes viikko aikaa, mihin tää kaikki aika oikeen katoaa?) ja nyt olisi sitten luvassa jonkinsortin arvostelua kyseisestä nettikaupasta.

Kyseisessä nettikaupassa kiehtoo itseäni ennenkaikkea erittäin halvat hinnat ja laaja valikoima. Yhtälö, jota näkee loppujen lopuksi aika harvoin. Tosin, kuten jo viimeksi valittelin kyseisestä kaupasta kirjoittaessani, ovat eurohinnat paikallisvaluuttaa kalliimmat. Ei paljoa, mutta vähän kuitenkin. Tätä hintarasismia ei onnistu välttämään, sillä maksuvaluutta määräytyy toimitusmaan mukaan. Tai ainakaan siis minä en onnistunut keplottelemaan asian kanssa, joku fiksumpi ehkä saattaa onnistua (kertokaa mullekin jos onnistutte!).

Laitoin siis tilaukseen saapikkaat ja villaneuleen, jonka löysin alennuksesta. Kenkien kohdalla varastosaldo ilmoitti, että jäljellä on enää alle 10 paria kokoani, mutta koska tilaus meni läpi oletin automaattisesti että paketista jonka saan, tulee paljastumaan tilaamani tuotteet. Ei mennyt kuitenkaan kuin muutama päivä, kun sähköpostiini tippui tieto, että tililleni on hyvitetty 26 euroa. Olin hiukan ihmeissäni, sillä samana päivänä oli aikaisemmin tullut tieto, että tilaukseni on lähetetty eteenpäin ja tuolloin kaikki oli vielä ok, eli pakettiin oli säköpostin mukaan laitettu sekä neule, että saapikkaat. Nokkelana tyttönä päättelin, ettei saapikkaita nyt mahdollisesti olisikaan kuitenkaan tulossa. Tässä hyvityssähköpostissa ei tosiaan lukenut mitään siitä, mistä tuotteesta minulle on hyvitys myönnetty, vaan ihan itse tämän sain päätellä hyvitetystä rahasummasta. Ristiriita kahden sähköpostin välillä myös ärsytti. Samoin se, että nettisivujen mukaan saapikkaita oli edelleen varastossa tilaamassani koossa.

Postitus Suomeen ei myöskään ole ilmaista, eli loppujen lopuksi päädyin maksamaan postimaksut yhden villaneuleen takia. Tämä hiukan kiukuttaa, samoin kuin se, että nettisivut selkeästi päivittyvät erittäin hitaasti. Mielestäni on aika outoa toimintaa, että onnistuin maksamaan yritykselle tuotteen, jota heillä ei loppujen lopuksi edes ollut minulle myydä. Mietin tässä sitäkin, että mitä jos onnistuisinkin tilaamaan pelkästään tuotteita, joita ei heillä ole varastossa lainkaan. Maksanko silloin postimaksut tyhjästä vai hyvittävätkö he silloin myös postimaksut takaisin asiakkaalleen, kun toteavat ettei heillä ole mitään mitä asiakkaalle lähettää?

Paketista löytynyt villaneule oli kiva ja mielestäni ihan ok. laatua. Nyt "halvalle" neuleelle tuli kuitenkin hiukan turhaan hintaa, kun jouduin maksamaan pelkästä neuleesta postimaksuja lähemmäs kympin (okei jotain 8 euroa, jos oikein muistan). Toimituksessa kesti noin 10 päivää, mikä mielestäni on aika pitkä aika, mutta ihan siedettävää - kestäähän esimerkiksi H&M:n paketissa useasti vielä kauemminkin. Paketti toimitettiin lähipostiini, joten ei tarvinnut edes kyttäillä lähettien saapumista, mikä sekin on mielestäni ihan kiva (muistuu mieleen tarina kun lähetti tuli tuomaan mun Asoksen pakettia just kun tulin suihkusta... Hehehe)

Tiivistettynä: Kun tilaat kyseisestä yrityksestä suosittelen tilaamaan tuotteita, joita varastossa on enemmän kuin viitisen kappaletta. Muuten voi tulla isoja pettymyksiä. Silläkin uhalla aijon tilata kyseisestä yrityksestä vielä jatkossakin, kun jotain tarpeeksi kivaa osuu kohdalle.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti