keskiviikko 29. helmikuuta 2012

How you doin?

S: Allekirjoittanut käynnisti pitkästä aikaa kotikoneensa ja päätteli, että olisi korkea aika tulla blogin puolelle turisemaan jotain. Joten turistaan nyt sitten jotain :)

Koulussa pitää kiirettä. Eilinen päivä oli varsinainen kaaos. Luentoja kahdeksasta neljään ilman ainuttakaan kunnollista taukoa. Lopulta saatiin yksi luennoitsija taivuteltua pitämään paussi silleen, että meillä oli edes joku mahdollisuus päästä syömään. Neljän aikaan pilkkisin luentosalissa kuunnellen tilastomatikan luentoa ja tajuamatta oikeastaan mitään. Illalla tuulettelin aivojani lenkillä kaverin kanssa. Ulkoilma teki niin hyvää, puhumattakaan tietty seurasta!

Oon nyt myös aloittanut "virallisesti" graduni tekemisen. Apua. Kevään ja kesän aikana olisi tarkoitus aloittaa tekemään teatauksia ja näitä olisi tarkoitus tehdä ainakin 50 henkilölle. Yhden ihmisen testaamiseen tullaan varaamaan ainakin aluksi aikaa noin kolmisen tuntia. Jokainen voi laskea siitä ihan itse, että miten kivalta mun kalenterini näyttää tällä hetkellä, kun olen koittanut sovittaa sinne kahden eri työpaikan työvuorot (joita kumpiakaan en siis vielä tiedä) ja nämä testauspäivät. Plus olisihan se ihan kiva viettää myös jonkinmoinen kesäloma. Tällaisest aikataulusta huolimatta mä odotan jo ihan hirmuisesti kesää. Ruissin esiintyjät julkaistiin jo päiväkohtaisesti ja liputkin on tulleet jo myyntiin. Varma kesän merkki, kun pitää pohtia rypeekö Ruissalon hiekassa miten monena päivänä.

Oonko jo kertonut, että musta tulee kummitäti? Olen tästä tulevasta pestistäni erittäin ylpeä ja kieltämättä hiukan jännittää tulevat ristiäiset. Ristiäisiä olisi tarkoitus viettää ensiviikon sunnuntaina, enkä ole edes vielä päättänyt mitä laitan päälleni. Luultavasti edellisissä ristiäisissä päälläni ollut Asoksen mekko tulee taas käyttöön, mutta tuntuu hiukan tylsältä idealta laittaa täysin samat vaatteet päälle uudelleen toisiin ristiäisiin. Täytyy pohtia asiaa... Onneksi me tullaan tulevan kummityttöni kanssa aika hyvin juttuun, joten jos hän päättää vastustaa nimeään huutamalla kuin syötävä, on olemassa ehkä 15 prosentin mahdollisuus, että onnistun jopa saamaan hänet rauhoitettua. Enkö olekin varsinainen äitihahmo? :)

Mun pitäisi oikeastaan palata tenttikirjan ja yhden kurssitehtävän ääreen, joten säästän teidät enemmiltä turinoilta (uskokaa pois, juttua riittäisi!). Kertokaa te nyt kuitenkin mitäs teille kuuluu, joko kesän suunnitelmia on lyöty lukkoon ja mitkä festarit kutsuu teitä kesällä 2012? Itseäni himottaisi lähteä "ulkomaille" ja katsoa mikä on meininki Tammerfesteillä. Kokemuksia?

6 kommenttia:

  1. Tsemppiä gradun kanssa :) mä oon just sellasessa psykan opiskelijan tekemässä testaukessa (graduaineisto ymmärtääkseni) koehenkilönä mukana, yllättävän hauskaa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, sitä todella tarvitaan. Oon vielä pihalla kuin lumiukko koko homman kanssa enkä vielä osallistunut yhteenkään semmaan, mutta kai tää tästä pikkuhiljaa lähtee rullaamaan :) Noi testaukset on kyllä aina hauskoja, meillä on muistaakseni yhteensä nelisen tuntia pakollista koehenkilövelvollisuutta jokaisella psykan opiskelijalla, joten itsekin tullut muutamiin testauksiin osallistuttua. Muistan ainakin, että yksi testaaja kehui mun muistia hyväksi, mikä oli musta aika hassua varsinkin kun koetta tehtiin joskus neljän aikaan iltapäivällä, jolloin tyyliin jo unohdan oman nimenikin :D

      Poista
  2. Hui, gradun aloittaminen virallisesti kuulostaa tosi pelottavalle :D Mä ahkeroin muutama vuosi sitten kandini ja siihen on opinnot ainakin toistaiseksi jäänyt. Onnittelut kummi-pestistä! Varmasti huippukivaa saada kummilapsia! Mäkin tahtoisin :) Ja hei tammerfesteille kannattaa ehdottomasti tulla! Tampere on mahtava kesäkaupunki ja varsinkin festien aikaa on kiva fiilis. Terveisin Tamperelainen

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, gradu on iso pelottava mörkö, mitä mä oikeastaan yritän olla liikaa ajattelematta jottei koko projekti jämähdä. Kandin naputtelu sujui multa jokseenkin ilman suurimpia hiusten repimisiä tai sitten on aika jo ehtinyt kullata muistot :)

      Ja kummiksi pääseminen on kyllä ihan mahtavaa. Mulla on entuudestaan jo kolme veljen lasta ja tämä tuleva kummilapseni on nyt sitten neljäs. Kaikkia lapsosia näen onneksi melkoisen paljon ja ovat ihan hirmuisen ihania pikkuihmisiä. Mulla itselläni on ehkä jotkut maailman parhaat kummit ja toivon että voin olla heidän veroisensa myös omalle kummitytölleni :)

      Mä RAKASTUIN Tampereeseen viime kesänä ihan totaalisesti! Olin töitten puolesta siellä viikon verran ja iltaisin kun oli aikaa kiertelin ja harhailin yksinäni menemään pitkin kaupunkia. Tää siottui juurikin niille kesäkuun alun hurjille hellepäiville, joten oli aivan mahtavaa vaan istuskella kosken rannalla jäätelöä syöden ja harhailla kauniiden puutalojen keskellä, kun pääskyset lenteli ja ilmassa tuoksui syreeni <3 Ah, mun sydän pakahtuu pelkästään jo siitä, kun muistelen kyseistä fiilistä! Eli siis Tampereelle on ehdottomasti pakko päästä tänäkin kesänä ja jos vaan aikataulut ja raha-asiat passaa niin tammerfestit voisi kyllä tulla tsekkaamaan :)

      Poista
    2. Toi sun viikko Tampereella kuulostaa ihanalle. Yleensä mulla on ollut niin kiireiset kesät että ei ehdi edes nauttia kaikesta ihanasta mitä täällä on tarjolla. Viime kesänä oli mahtava, kun häiden jälkeen lomailin viikon ja tammerfestit oli just sillon. Istuttiin kaikki illat terasseilla, kuljettiin ympäri kaupunkia ja kuunneltiin keikkoja. Mahtavaa :) Tulispa kesä pian. :)

      Poista
    3. Joo, oli aivan mahtava viikko. Toivottavasti pääsen reissuun tänäkin vuonna :) Ja kesää täälläkin odotellaan jo kovin. Onneksi sentään päivät on jo kovasti valoisampia ja linnutkin laulelee jo lupavasti. Kyllä se sieltä vielä tulee! :)

      Poista