maanantai 9. tammikuuta 2012

Ruokavuosi 2012


S: En varmaankaan oo vielä muistanut mainita, että Joulupukki on selkeästi päättänyt, että musta tehdään kokki vuonna 2012? Paketeista löytyi näet paistinpannujen ja vohveliraudan lisäksi keittokirja, josta löytyikin monia kivoja reseptejä. Olenkin päättänyt että tänä vuonna ei keskitytä pelkästään hyvään ruokaan, vaan myös siihen, että opettelen itse tekemään erilaisia ruokia. Osaan siis joo tehdä ihan perusruokia, mutta nyt haluaisin opetella ihan tosissani ruuanlaiton saloja. Taikomaan pöytään pihvit ja punaviinikastikkeet- tyylistä kokkausta. Opetella tekemään erilaisia etnisiä ruokia. Ja sen sellasta.

Taas keskitytään oleelliseen, eli ilveilyyn kameralle...

Yksi suurin ongelma mun kokkailuissani on ajan puute. Useasti oon aamusta iltapäivään koulussa ja kun tuun kotiin, ruoka pitäisi saada nassun eteen suunnillee samantien. Ei siis kauheasti nappaile alkaa siinä kohtaa kaapimaan kasaan mitään sellaista ruokaa, jonka pitää porista liedellä tunnin jos toisenkin. Tätä ongelmaa oon yrittänyt ratkaista sillä, että teen ruokaa valmiiksi pakkaseen, josta sitä sitten sulattelen tarpeen mukaan.

Möttösiin tulee mm. paprikaa, kinkkusuikaleita, juustoa, kananmunaa ja kermaa. Nomnom!

Näyttää pitsalta, vaan ei ole sitä...

Tämänpäivän ohjelmassa oli tehdä pakkaseen valmiiksi aamupalamöttösiä. Oon tässä jonkun aikaa koittanut vältellä syömästä suuria määriä hiilihydraatteja ja törmäsin möttösten ohjeeseen karppaus.infon sivuilla. Sivuilla nämä leivotaan muffinsivuokaan, mutta itse oon tehnyt taikinan aina joko piirakkavuokaan tai kuiten nyt, uunipellille. Möttöset saa aikaan nopeesti ja niitä on helppo sulatella tarpeen tullen pakkasesta aamupalaksi tai välipalaksi. Itse ainakin olen ihan koukussa kyseiseen herkkuun. Suosittelen kokeilemaan muitakin reseptejä tuolta sivuilta, vaikka ei olisikaan minkäänlaista kiinnostusta karppaamiseen tai ylipäätään hiilihydraatteihin. Itse olen löytänyt tuolta monia kivoja reseptejä, joista tullut osa mun vakioruokia :)



Kanasalaatti. Maistuis varmaan sullekin? :P

Ruokahifistely <3

Möttöset uunissa.

Toinen ratkaisu mun ruokaongelmiin on erilaiset salaatit. Mun mielestä mikään ei oo niin helppoa kun salaatin tekeminen! Pilkot kasviksia lautaselle ja heität joukkoon pannulla kypsennetyn kanan tms. Hyvää, terveellistä ja nopeaa. Tänään lounaslistalle päätyikin kanasalaatti, jonka kyhäsin kokoon möttösten valmistamisen ohessa. Namnam!

Mites te lukijat, millaisia kokkeja te olette ja mitkä on teidän bravuureita keittiössä? Laittakaa lempparireseptinne jakoon!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti